Fandom

Radavod Wiki

Аляксей Міхалёнак Гацук

57pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Alaksiej Michalonak Hacuk
Дата нараджэньня 1922
Месца нараджэньня Sciah SSRB 1919-1937.png Атрошкавічы, Гарбацэвіцкая воласьць,

Бабруйскі павет, БССР

Дата сьмерці 11 сакавіка 1945
Месца сьмерці Flag of Nazi Germany (1933-1945).png Малькаў, Адміністратыўная акруга Данцыг,

Імпэрская акруга Данцыг - Заходняя Прусія,

Трэці Райх

Нацыянальнасьць Sciah Bielarusi.png Беларус
Веравызнаньне праваслаўе
Род Гацукі
Бацька Міхал Іванёнак Гацук
Маці Еўфрасіньня Кліментаўна Луц

Аляксей Міхалёнак Гацук (1922-11 сакавіка 1945, Малькаў, Адміністратыўная акруга Данцыг, Імпэрская акруга Данцыг - Заходняя Прусія, Трэці Райх)

Сям'я Edit

Бацька - Міхал Іванёнак Гацук (1877-?), маці - Еўфрасіньня Кліментаўна Луц (1880-?).

Служба ў войску Edit

Мабілізаваны, верагодна, улетку 1944. Служыў у 220-м асобнай выведроце 108 Бабруйскай стралковай дывізіі. Пасьля Бабруйскай апэрацыі 108 СД увайшла ў склад 46 стралковага корпуса 65-й Арміі, якой камандаваў генэрал-палкоўнік Батаў П.І., а корпусам - генэрал-лейтэнант Эрастаў К.М. У складзе гэтага корпуса дывізія ўдзельнічала да канца вайны.

Зь мяжы Менска часткі дывізіі працягвалі наступ у кірунку Слонім, Пружаны, Шэрдуў, Сямяцічы, 1 жніўня выйшлі да дзяржаўнай мяжы СССР і фарсавалі раку Заходні Буг у раёне Біруў. Надалей дывізія наступала ў кірунку Медзна, Сточак, Вышкуў, у ноч на 6 верасьня фарсіравала раку Нараў і да 12 верасьня вяла баі па пашырэньні пляцдарму.

Да 4 кастрычніка часткі дывізіі вялі інжынэрныя працы па стварэньні дужай пазыцыйнай абароны. 4-9 кастрычніка 1944 на сяроцкім пляцдарме адбыўся абарончы бой, які паводле сваёй моцы быў адным з самых жорсткіх для 108 дывізіі за ўсю вайну. На адносна невялікім пляцы (65 войска займала пляцдарм па фронце 25 км і ў глыбіню ад 8 да 18 км; на ўчастку 108 дывізіі 5х8 км) з абодвух бакоў адначасова біліся 20 стралковых і танкавых дывізій, больш за 1000 танкаў і каля 4000 прылад і мінамётаў. Немцы здолелі пацясьніць у першыя дні наступу савецкія часткі, аднак да зыходу 9 кастрычніка, панёсшы велізарныя страты (407 танкаў і больш за 20000 забітымі), змушаныя былі перайсьці да абароны, а 19 кастрычніка войскі 65 арміі перайшл ў наступ, у выніку чаго аднавілі й значна пашырылі пляцдарм, захапіўшы Серацк. За гэтыя баі дывізія была ўзнагароджана ордэнам Леніна.

На нараўскім пляцдарме дывізія знаходзілася да студзеня 1945. 14 студзеня пачалася наступальная апэрацыя войскаў 2-га Беларускага фронту, у склад якога ўвайшла і 108 СД, па адсячэньні ўсходне-прускай групоўкі ворага з выйсьцем да ніжняй плыні Віслы. А 12.00 дня пачалася артылерыйская падрыхтоўка, пасьля якой часткі дывізіі на працягу некалькіх гадзін авалодалі лініямі траншэй. Наступ разьвіваўся імкліва. 18 студзеня часткі дывізіі, перасьледваючы адыходзячага суперніка, вызвалілі горад Плонск, а 23 студзеня бяз бою ўвайшлі ў першы нямецкі горад ва Ўсходняй Прусіі - Бішаўсвэрдэр.

Працягваючы наступ 25 студзеня войскі авалодалі горадам Горнзэе, 26 студзеня выйшлі да ракі Вісла на поўдзень ад гораду Марыенвэрдэр. З гэтай мяжы дывізія зьдзейсьніла 50 км марш у раён на поўдзень Граўдэнц, дзе 105 корпус захапіў пляцдарм на заходнім беразе р. Вісла. Пераправіўшыся празь Віслу часткі, дывізіі 8 лютага вялі бой за горад Швец, да зыходу дня 10 лютага цалкам прабілі абарону немцаў і пачалі перасьлед у паўночным кірунку.

9 сакавіка часткі дывізіі авалодаді горадам Цукаў за 15 км на захад ад Данцыгу. З прычыны неўкамплектаванасьці стралковых палкоў і супраціву немцаў дзённае прасоўваньне на Данцыг не перавышала 3 км, і тое дзякуючы у васноўным артылерыі прамой наводкі, танкаў і самоходных усталёвак.

Быў забіты 11 сакавіка, Пахаваны на панскім двары ў Малькаў? , цяпер Малкова, гміна Жукова, Картускі павет, Паморскае ваяводзтва, Польшча.

Крыніцы Edit

Also on Fandom

Random Wiki